Enjoy shopping & crafting with us..

Wednesday, September 4, 2013

Happy Birthday My Lovely Husband!

Assalamualaikum & Selamat Sejahtera...

Enty kali ini, saya agak teruja sikit sebab nak share dengan korang semua tentang birthday husband saya. Birthday husband saya jatuh pada 31 Ogos 2013 baru-baru ini... Tarikh bersejarah bagi Tanah Tumpahnya Darahku & suami ku...hehehehee...

Yang menggembirakan saya ialah pada tahun ni saya dapat celebrate berdua dengan suami tercinta! Sebelum ni tak dapat sangat nak celebrate berdua, banyak sangat undangan perlu di penuhi...! (^_^)

1 minggu sebelum birthday suami, saya dah plan macam-macam. Tapi yang paling runsing ialah nak beli apa untuk hadiahkan kepada en.suami? Maklumlah, saya ni tiada pendapatan tetap so budget tu kureng la sikit!!! Lastly, saya plan untuk jahitkan untuk en.suami Sarung Tisu! Memandangkan kereta dah cantik make-up tapi dalam kereta pula kosong... So, kita ceria kan sikit...

Ini semasa proses-proses awal... seperti biasa kami mulakan dengan pemilihan warna, gunting huruf & jahit ke atas bentuk-bentuk Love & 4 segi... Then baru jahit atas kain cotton yang telah di pilih. Pembuatannya agak rumit tapi berkat kesabaran, alhamdulillah hasilnya seperti di bawah!!!
 
Inilah hasilnya 100% siap!!! Keliling sarung tisu kami jahitkan dengan ucapan "SELAMAT HARI LAHIR KE 29" dan area atas sarung tisu pula kami jahitkan "EIRA LOVE EPPY"... Khas untuk suami tersayang Mohd Rafiuddin Bin Abdul Rahman...

Alhamdulillah, apa yang saya rancangkan akhirnya membuahkan hasil. Bagi mengelakkan rahsia hadiah sarung tisu ini terbongkar, saya terpaksa bohong sunat dengan mengatakan ini adalah dari tempahan customer kami. Bila en.suami tidur je, barulah saya sambung jahit. 3 hari berturut-turut bersengkang mata tidur pukul 1~2pagi bagi menyiapkan sarung tisu ni... Tapi ianya berbaloi!!!! Just for you my lovely husband... (^_^)

Saya juga sempat menyediakan makan malam kami. Walaupun tidak semeriah mana tapi alhamdulillah DIA tidak putus-putus mengurniakan rezeki kepada kami. 
Kami celebrate dengan makan malam kami bermenukan nasi putih, tomyam ayam, telur bistik, air sarsi & kek coklat...! 

Tidaklah sampai penuh satu meja tapi tetap rasa kenyang sangat-sangat. Maklumlah, hanya kami berdua... Masa untuk berdating!!!
 
Kek coklat lembab yang sempat di sediakan untuk suami tersayang! Alhamdulillah, en.suami tersenyum lebar...

Okeylah, setakat ini sahaja coretan kami pada kali ini. Just nak share cerita dengan kawan-kawan semua. Kenangan & impian kami yang telah terlaksana... Biarpun hanya kecil-kecilan & simple tapi kami suami isteri bahagia bersama... Jom kita sama-sama berdoa & berusaha untuk mempereratkan & menyemai kan lagi hubungan kekeluargaan kita... Amin....

Terima kasih kerana meluangkan masa untuk baca entry kami kali ini...

enjoy shopping & crafting with us...

6 comments :

  1. wah..
    walaupun simple tapi pasti dihargai..
    eehehhee

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulillah...
      terima kasih krn singgah & komen (^_^)

      Delete
  2. Serious, nampak menarik kek tu :3 Recipe, please?

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehehe...terima kasih =)
      resipi sama je mcm kek2 lain cuma my mother sll nasihatkan, masak utk suami biar ngn penuh kasih syg...insyaAllah bnda yg biasa pun jadi luar biasa... (^_^)

      Delete

Kami memerlukan komen dari kawan-kawan semua untuk memperbaiki & mengeratkan silaturrahim antara kita...
Terima kasih kerana luangkan masa ke blog kami (^_^)